کیورد ریسرچ چیست؟

کیورد ریسرچ چیست؟

کیورد ریسرچ چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ به فرآیندی گفته می شود که سئوکار به یافتن و تجزیه و تحلیل عباراتی می پردازد که کاربران اینترنت آن ها را برای جستجو به کار می برند.

افرادی که در اینترنت به دنبال محصول، خدمات، محتوای آموزنده و مواردی از این قبیل می گردند، ممکن است کلمات یا عبارات مختلفی را در نوار جستجوی مرورگر خود وارد کنند. در این صورت گوگل با اسکن همه سایت هایی که از آن کلمات کلیدی استفاده کرده اند، نتایج مفید را به کاربر نمایش می دهد.

بنابراین بدیهی است که با کمک کلمات کلیدی محبوب می توانید سایت خود را بهینه کرده و رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید.

یکی از مهم ترین کارهایی که پیش از انتشار مطالب در سایت خود باید انجام دهید، کیورد ریسرچ است. به این معنی که باید کلمه های کلیدی مرتبط با موضوع خود را فهرست کرده و آن ها را به درستی در محتوای خود استفاده کنید.

راه های مختلفی برای انجام کیورد ریسرچ وجود دارد و از ابزارهای متنوعی نیز می توان برای این کار کمک گرفت.

در ادامه آموزش کیورد ریسرچ باید به این موضوع بپردازیم که چرا این معقوله، برای بهبود سئو سایت، مهم است؟

چرا کیورد ریسرچ اینقدر برای سئو مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی از جمله عناصر مهم در سئو سایت محسوب می شود که کسب و کار آنلاین شما را برای موتور جستجو بهینه می کند.

کیورد ریسرچ کمک می کند که محتوای شما از دیدگاه گوگل به عنوان یک پاسخ مناسب و مرتبط با مطالبی که کاربر جستجو کرده است، به نظر برسد. به این ترتیب درک محتوا و رتبه بندی صفحات سایت شما برای خزنده های گوگل نیز آسان خواهد شد. در آموزش کیورد ریسرچ بهتر است بدانید که از دیگر مزایای این مورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) بینش بازاریابی

کیورد ریسرچ یک بینش کلی درباره جدیدترین روندهای بازاریابی در حرفه شما را ارائه می کند. از این طریق متوجه خواهید شد که مشتریان برای دستیابی به خدمات یا محصولاتی که شما عرضه می کنید، چه عباراتی را در گوگل جستجو می کنند.

2) رشد ترافیک

هنگامی که با کمک کیورد ریسرچ بهترین کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را انتخاب می کنید و به کار می برید، جایگاه شما در رتبه بندی گوگل ارتقا می یابد. داشتن رتبه بالاتر به این معناست که موتور جستجو شما را به عنوان یک سایت معتبر معرفی می کند. در نتیجه این اتفاق ترافیک بیشتری را به سوی سایت خود جذب خواهید کرد.

3) جذب مشتری

پس از انجام کیورد ریسرچ نسبت به کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو و هدف آن ها قادر خواهید بود مشتریان بیشتری را برای خرید از سایت خود ترغیب کنید. زمانی که به خوبی تمام سوالاتی که مخاطبان به دنبال پاسخ آن هستند را جواب می دهید، اعتماد و رضایت آن ها را جلب کرده اید؛ بنابراین این افراد به فراخوان اقدام شما پاسخ مثبت داده و برای خرید اقدام می کنند.

5 ابزار کیورد ریسرچ کاربردی در سال 2023

همانطور که گفتیم ابزارهای متنوعی برای انجام کیورد ریسرچ وجود دارند. در ادامه کاربردی ترین انواع ابزار کیورد ریسرچ معرفی شده‌اند که برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب بوده و طرز استفاده آسانی دارند. این ابزارها عبارت‌اند از:

1) ابزار Google search console

سرچ کنسول گوگل به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تحلیل سئو سایت شناخته می‌شود که به سادگی در دسترس همه قرار دارد. اگرچه معمولا سایت‌های تازه‌کار ترجیح می‌دهند از ابزارهای ابتدایی‌تر برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنند اما این ابزار نیز می توانید در تحقیق کلمات کلیدی، داده های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

برای ورود به این بخش ابزار باید در منوی سرچ کنسول روی گزینه Performance کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود Impressions (تعداد نمایش کلمه کلیدی) و Clicks (تعداد دفعات کلیک شده) را مشاهده خواهید کرد.

در این بخش کلمات کلیدی مختلفی وجود دارد که شما می توانید از بین این کلمات، پرجستجوترین و پرتقاضاترین کلمات کلیدی را استخراج کنید.

2) ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs

ابزار Ahrefs می‌تواند هزاران کلمه کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار بدهد و یک ابزار عالی برای پیدا کردن انواع کلمات کلیدی در کیورد ریسرچ است. با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی و مشخص کردن کشور، کلمات کلیدی که در آن کشور محبوب هستند نمایش داده می‌شوند.

Ahrefs همچنین به شما می‌گوید که رقبایتان روی کدام کلیدواژه‌ها رتبه کسب کرده‌اند. عملگرهای مهم این ابزار به صورت رایگان قابل استفاده است، اما با خرید اشتراک می توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.

3) ابزار keyword tools

ابزار Keyword Planner یا همان keyword tools یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی جامع است. زمانی که شما متوجه شوید که کیورد ریسرچ چیست به راحتی می توانید به وسیله این ابزار، به تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی هدف خود، دست پیدا کنید.

در صورتی که بتوانید نسخه پولی این ابزار را تهیه کنید، اطلاعاتی مانند حجم جستجو (Search Volume)، درصد ترند و... کلمات کلیدی پیدا شده را به شما نشان می دهد.

4) ابزار تحلیل سئو سایت Semrush

Semrush یک ابزار تخصصی با قابلیت‌های پیشرفته است که آمار جزئی از عملکرد سئو محتوا سایت شما را نشان می‌دهد. با کمک این ابزار می‌توانید وضعیت ترافیک ارگانیک سایت خود را بررسی کنید؛ همچنین مواردی از قبیل میزان سرچ، افزایش یا کاهش سرچ کلمات کلیدی، وضعیت کلیدواژه در جستجوی جهانی و سختی کلمات کلیدی قابل مشاهده هستند.

در نظر داشته باشید که داده های کامل این ابزار زمانی به شما نشان داده می شود که اشتراک ویژه این ابزار را تهیه کنید.

5) سایت MOZ

سایت MOZ یکی دیگر از ابزارهای کاربردی کیورد ریسرچ است. برای استفاده از قابلیت جستجوی کلمات کلیدی در این وب‌سایت باید روی بخش Keyword Explorer کلیک کرده و کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید. سپس تعداد زیادی از کلیدواژه‌های مرتبط به شما نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید به اطلاعاتی مثل نرخ کلیک و سختی کلمات کلیدی نیز دسترسی داشته باشید.

 

سخن پایانی

کلمات کلیدی همواره نقش مهمی در بهینه سازی و سئو محتوا داشته اند و با گذر زمان این اهمیت کمرنگ نشده است. در حال حاضر هر وب سایت برای موفقیت در فروش و افزایش ترافیک باید به خوبی با نحوه کیورد ریسرچ آشنا باشد.

تحقیق کلمات کلیدی به شما می گوید که مشتریان و کاربران اینترنت به چه نوع موضوعاتی بیشتر اهمیت می دهند و چه کلماتی را برای پیدا کردن مطالب مورد نظر خود جستجو می کنند. به این ترتیب کیورد ریسرچ یک راه مهم برای درک بیشتر مخاطب و بهینه کردن محتوا بر اساس نیازهای مشتریان است. در این مطلب به آموزش کیورد ریسرچ پرداختیم و برخی از کاربردی ترین ابزارهای کیورد ریسرچ را به شما عزیزان معرفی کردیم.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : یک شنبه 24 مهر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: